Profiel

Derbigum vandaag De groep Derbigum is vandaag nog steeds 100% Belgisch en is geëvolueerd van een traditionele producent van waterdichte roofing naar een innovatieve wereldspeler in ecologische, duurzame en energiebesparende producten en diensten, waarbij de klant en zijn gemoedsrust centraal staan. De geconsolideerde groepsomzet bedraagt circa 111,2 miljoen euro. Tewerkstelling Wereldwijd stelt de groep 420 medewerkers tewerk, waarvan ongeveer 200 in België Productie Derbigum telt drie productie-eenheden: twee in België (Lot en Perwez) en één in de Verenigde Staten (Kansas City). Jaarlijks wordt er ongeveer 10,6 miljoen m² dakbanen geproduceerd, waarvan 8 miljoen m² in Perwez en 2,6 miljoen m² in Kansas City. De vloeibare pasta's zijn goed voor 3,2 miljoen kg per jaar. Export Meer dan twee derde van de productie is bestemd voor export. Voor de distributie en verkoop van haar producten doet de onderneming naast haar netwerk van erkende dakdekkers ook een beroep op professionele verdelers van bouwmaterialen. Derbigum heeft filialen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Noorwegen, Zweden, Zwitserland, Dubaï, Zuid-Afrika en de Verenigde Staten, en vertegenwoordigingen in Denemarken, Finland, Portugal, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Wereldwijd netwerk Derbigum kan zowel nationaal als internationaal rekenen op een uitgebreid netwerk van professionele dakdekkers. In België is het bekend onder de naam Derbigum.Net. De aangesloten dakdekkers in binnen- en buitenland zijn herkenbaar aan het kwaliteitslabel ‘Derbigum Approved Contractor’. De bedoeling van Derbigum is de professionele dakdekker mee te helpen in de ontwikkeling van zijn onderneming. Missie Derbigum streeft ernaar om de uitgelezen leverancier te zijn van duurzame oplossingen om gebouwen te beschermen tegen de natuurelementen. Het opzet is duidelijk : gebouwen beschermen door het verstrekken van duurzame, innovatieve en eenvoudige oplossingen door : • het werven, ontwikkelen en behouden van mensen; om de beste partner te zijn voor onze klanten. • het aanbieden van milieuvriendelijke systemen. • het ontwikkelen van een voldoende kritische massa die waarde oplevert voor alle belanghebbenden. De baseline “Making Buildings Smart” weerspiegelt deze missie en visie : waar mogelijk het gebouw “intelligent” maken zodat er spaarzaam omgesprongen wordt met de beschikbare grondstoffen en het energieverbruik.

Ambities

The Shift helpt leden gebruik maken van de UN Sustainable Development Goals om hun maatschappelijke ambities in kaart te brengen. Deze organisatie heeft haar ambities nog niet in kaart gebracht.