Profiel

Magnus Business Gifts is een familiebedrijf in relatiegeschenken en gadgets. Daarnaast zijn we marktleider in loyaliteitsprogramma's. Wij kiezen leveranciers met zorg uit en maakten van een persoonlijke service onze trots. We vinden het onze plicht om maatschappelijk verantwoord te ondernemen (mvo). Dat zeggen we niet zomaar. De laatste jaren zetten we enkele grote stappen. In 2013 doorliep Ann Magnus een ‘Start-to-MVO. Dat inspireerde haar om de duurzaamheidsinspanningen verder op te drijven. Zo controleren we zoveel mogelijk alle leveranciers op aanwezige ecolabels en eerlijke sociale voorwaarden, zoals het uitsluiten van kinderarbeid. We stelden een charter op dat onze leveranciers moeten ondertekenen. Gebeurt dit niet, dan zal de samenwerking stoppen.

Ambities

The Shift helpt leden gebruik maken van het globaal kader van de UN Sustainable Development Goals om hun maatschappelijke ambities in kaart te brengen.

4. Quality education

We bieden stageplaatsen aan, zowel voor studenten als voor senioren. Daarbij investeren we oprecht onze tijd en energie zodat de doelstellingen van de stagiair behaald kunnen worden.

8. Decent work and economic growth

We hebben een samenwerking met vzw Windkracht. Zij organiseren voor kinderen met een beperking zinvolle en betaalbare activiteiten. De verpakking gebeurt door Hestia, een sociaal geëngageerde werkplaats in Herent.

12. Responsible consumption and production

Wij sorteren al jarenlang al het karton en papier. Dubbelzijdig printen en als het kan hergebruik van papieroverschot is ingeburgerd op ons kantoor. Daarnaast hergebruiken we de paletten, ook die op overschot zijn van leveranciers. Kapotte paletten gebruiken we als brandhout. Kartonnen dozen en kartonnen dozen op overschot van leveranciers hergebruiken we. Onze showroom bouwden we uit ge-upcyclede materialen (een unicum in de sector). De schuimchips voor de opvulling van de dozen zijn vervaardigd uit maïs. We werken met textiel van Sol’s met het L’Arbre Vert-label en Ecover. Uiteraard kiezen we voor groene energie en spaarlampen. In ons aanbod kiezen we voor zoveel mogelijk lokale/Belgische producenten. De geschenkmanden bevatten zoveel mogelijk bio- en fairtradeproducten. We namen ook goede doelen op in ons gamma, waaronder: Prinses Harte, Childfocus, WWF.

17. Partnerships for the goals

We sponsoren Loop naar de maan-team (Childfocus). Daarnaast zijn we lid van BAPP (sectororganisatie), Guberna, The Shift, EMA. Ann Magnus is sociaal geëngageerd in Vilvoorde en Weerde. We werken samen met sociale organisaties Windkracht vzw en Hestia.

Charter eerlijke handel
| 101.70 KB
Downloaden